Wednesday, July 28, 2010

saya sudah dapat pengganti~

'saya sudah dapat pengganti' memberi definisi di sini bahawa saya sudah dpt pengganti laptop saya yg telah hilang pada tahun lepas...alhamdulillah saya dah dapat laptop baru!!!! Compaq Presario CQ42~
hari jumaat lepas, kak nor yang keje ngan mak saya datang KL bawak my new laptop bg saya. terima kasih kak nor~
ayah juga, terima kasih jugak sebab sanggup beli laptop kali kedua kat saya, saya tahu saya banyak buat ayah susah, asyik minta duit je dekat ayah, huhu saya rasa sayalah anak ayah yang paling banyak menyusahkan ayah, saya minta maaf ayah (tetiba emosional pulak) hehe.
dan juga, thank to my sister also because she bought me a broadband and every month dia yang bayarkan untuk saya, kakak, nanti ayu dah kerja, ayu akan sambung bayar broadband tu eyh~ i luv u all yang dah memberi sepenuh sokongan dan bantuan especially bantuan kewangan dalam kehidupan saya sebagai mahasiswa akhir Optometri UKM. 
mak saya pun, segala advice yang diberikan akan anakmu ingat selamanya..hehe (mak selalu nasihat supaya belajar elok-elok, jangan buat perkara yang mencemarkan nama buruk keluarga, tunjuk contoh yang baik untuk adik-adik saya) hehe beremosi pulak malam ni...actually, saya sedang rindu my family sekarang, kejap lagi nak call mak la...hehe


i love my family as much as mountain

okey, mulai dari hari ini, saya akan berusaha menggunakan bahasa Malaysia dengan betul kerana untuk projek penyelidikan saya dan segala jenis tugasan tahun akhir ini perlu disiapkan dalam bahasa Malaysia. dan itu, saya mengalami banyak masalah dalam menterjemahkan term-term yang teknikal daripada bahasa Inggeris ke bahasa Melayu. oooo sangat susah looo...

mesti korang ingat bahasa Malaysia senang kan? sebenarnya teramatlah susah kerana memerlukan penterjemahan yang betul daripada BI ke BM...memang susah...cuba try la kalau nak tau...lagi-lagi terms scientific contohnya early onset presbyopia and late onset presbyopia, kalau dalam BM ape ye translation de? huhu pening jugak kepala tu.

please lah, belajar lah Bahasa Melayu dengan baik ye AYU!!

futnot: saya gembira hari ini saya first time dapat A buat PCC even tough A-, but saya sangat gembira...yehhhaa
and also, saya dapat buat 2 orang patient dalam masa yang ditetapkan, xde lah lambat sangat, cume yang 2nd patient je yang susah sikit, but its okay~ tq to my supervisor today, Pn Norhalijah~ hari ini saya banyak berterima kasih dekat banyak orang, good AYU!! maintain it okay!

No comments:

Post a Comment